Fire in the hole......kind of

Så börjar man repa sig så smått. Efterdyningar av magsjuka känns fortsatt i en vek mans kropp. Huh, så billig man känner sig när man sitter med hinken under hakan och glor på den där lussebullen man åt på morgonen.
Den ser inte längre så aptitlig ut.
 
I alla fall så tänkte jag på en sak när jag körde fingrarna i halsen för att skynda på förloppet.
Det funkar ju där så då borde det ju funka i andra änden också.
Ja, jag menar röven.
 
Utvärdering och slutsats
 
1: Ja, det fungerar utmärkt
2: Skit smakar skit
3: Börja med fingret på rätt ställe
 
***
Ramlade hem från Rom häromdagen också.
En vecka i de centrala delarna var en fin upplevelse
Tur att man blivit så fet så det inte längre finns några storlekar som passar åt hyddan
 
Annars hade jag nog kommit hem med rääääääätt så mycket kläder pyntade med "ITALIA" :-)
 
***
 
Hemkomsten var skön men veckan började inte i dur direkt
 
7 brandmän fick komma på besök och släcka en eld i vardagsrummet
Var iofs ingen större fara men man blir lite skärrad
 
En felbyggd kamin av den förre ägaren var orsaken
Något som inte syns vid en besiktning
 
***
 
Ser på Facebook att många som vanligt hånar stockholmarna för deras ovana vid snö
Att de kör bil dåligt och så när det nu skvättat ner en del
 
Kan väl själv tycka att det blir lite parodiskt när det kommer från
figurer som inte är så vassa chaffisar själva fast de bor i vinterland
 
Att köra några kilometer per dag mellan boningen och jobbet
gör inte så mycket för skillsen kan jag tycka
 
Tur att jag är så jävla bra själv då
Man kommer långt med lite hybris och narcissism
 
***
 
Ska passa på att gratta Åsa-Nesse också
 
Såg att han varit upp och trotsat kylan
Två bra placeringar blev det också
Bra kämpat!
 
***
 
När man rycker hårstrån ur näsan
tåras ögonen
Det skänker hopp att se fullständiga främlingars tårar
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa-Nesse

En tackar för dessa ord.

2012-12-07 @ 15:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0