DM 1 Byrviken, Siljansnäs

Så var tävlingspremiären för säsongen avklarad och det var en slokörat bloggtroll som lomade in mot invägningen...tyvärr.
Dansade lätt som ett par pigga lärkvingar ut på isen imorse med mål på Laxtaskas ställe från i våras. Var nog en 10 personer där så antagligen 9 för många men tävlingen startade och minsann sopade jag inte upp 4 abborrar direkt. Ingen annan fick någonting vad som kunde ses.
Sen var det slut på det roliga. Lax och Linus drog upp i änden, jag efter med fortfarande lite lärka i kroppen....

Borrade som en tok men ingen fisk. Borrade mer, ännu mer ingen fisk. Ja, för att korta ner 4 timmar avsevärt så hittades det inte i något speciellt med abborre överhuvudtaget för min del. Gjorde hela överänden på sjön men det var inte förrän Mudman visade vägen på 5-6 meters djup som några abborrar äntligen började hitta vägen över skryllkanten, dead as a fish.

Stoppar in tävlingen i arkivet för glömda och begravda tävlingar. Ingen bra insats av mig och bara att kippa efter andan och kliva ner på Smedjebackssjön nästa söndag.

Bernt Berggren sopade hem segern i herrklassen med sina 4,7 kg, han började vid ön med Sparven Gustavsson i sällskap och de drog, enligt Sparven, riktigt bra direkt i början...runt 2 kg. Grattis till Bernt och alla andra segrare.

Glömde....58 abborrar väger 1140 gram :-)

Arrangörs-Jörgen är en glad pojk
Tomas Jansson vinner yngre herrveteran med dryga 4 kg
Krister Bergman blir tvåa
Janne Lindgren visar att formen håller i sig som den gjort de senaste 40 åren, seger i äldre HV
Bernt Johansson tar andraplatsen
Bloggtrollet Weine plockade åt sig ett pris också
Bernt tar hem herrklassen, väldressad som vanligt i sin Helly-Hansen som ryktas suttit på Gustav Vasa när han skidade mot Sälen en gång i tiden. Grattis Bernt!


Kommentarer
Postat av: Laxen

Såg du kom snubblande sist på stället i dag,men när curre.snurre var före dig så blev jag inte impad?

2012-01-14 @ 23:09:59
Postat av: Mr Pink

Laxen, när sjön är 3 kliv lång så är det ingen brådska ut:-) Lämnade startplatsen nästan sist efter att dillat lite med Mr Danielsson:-) Tror jag hade bättre stil än Curre Snurre;-)

2012-01-14 @ 23:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0