Startsträcka

Då är nya året igång och någon större skillnad är det ju faktiskt inte. Nyårsaftonen tillbringades nere på Orsas Strandrestaurang där en trerätters middag avnjöts tillsammans med Helena och farsan. Mycket god mat och ett skapligt bra fyrverkeri gjorde ett gott slut och en bra start. Blev ju några glas med rödvin förstås, tror minsann det slank ner några rom och cola också:-)
Ingen större fara och började nya året hyfsat pigg.

Farsan redo för supé

***

Åkt skridskor ett par gånger i år redan. Inte så vältränad så har sökt mig till stället där jag känner igen mig i Orsa ishall.....utvisningsbåset:-) Suttit rätt bra där mellan vändorna på isen. Idag käkade jag till och med medhavd fika där, ett par mackor och Festis:-) Tiderna förändras

***

Blivit permitterad också. Och hunnit med att bli inkallad igen. Dock ställer det till ett gäng problem då man redan hunnit planera för en vinter på hemmaplan med ett gäng möten och diverse göromål och inte minst take care of the kids....Jaja, vi får se hur det blir. Handjäveln är inte bra heller....
Att bli permitterad, samtidigt som man är sjukskriven....ÄR en jäkla utmaning i pappersarbete! Försöker göra allt rätt nu så Norska försäkringskassan blir nöjda direkt. Vet att det antagligen är dömt att misslyckas men ibland händer det......typ...att det går rätt:-P

***

Närmar sig med årets första DM också. I år en serie som kan bli intressant. Första är på Byrviken och då får man se om man är akterseglad av alla glada träningsnarkomaner....Nåja, går som det går men en sak är jag säker på, inställning går inte att träna sig fram till :-)
Har löst problemet med fiskhålet i skryllan i alla fall. Satt på ett 110 mm flexirör som går in i sidan på skryllan och själva öppningen på röret befinner sig snett ut på vänster sida, enkelt att få ner firrarna i.

Varför jag inte använder vanliga fiskintaget? Nja, där ligger ju numer magen över........

***

Kommentarer
Postat av: Åsa-Nesse

Dä däringa mä utvisningsbåset lät festlit. Dä ä la bara en konkurrent till sitt- tid i båset. Antingen va det Des M eller du som hade mest minuter inom svensk elithockey. Blir Camp noppikoski i helgen mä Klabbis å Sjökvestar´n. Räknar mä å släppa fram dom lite å hålla igen igen , för inspirationen deras. Dock inte på lörda då dä blir tävling i Helsingeskogarna. Four fishes sa ha nåt öppet mästerskap för bygda. Då blir dä jääärnet. Haet gött , som weatherman brukar sä. Nisse på Åsen

2012-01-03 @ 21:55:41
Postat av: Mr Pink

Åhå:-) Blir Vassjön då förstår jag:-) Riktigt sjangnobelt sällskap som äntrar sjön då, få se om jag hälsar på er en sväng under söndagen då:-) Kör försiktigt uppöver. Mycket tokigt folk ute på vägarna i de här helgtiderna

2012-01-04 @ 17:12:18
Postat av: åsa-nisse

jepp. ringer boss

2012-01-05 @ 12:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0