Våren

Hur fick media för sig att det är just skridskoåkare som ska tillfrågas gällande isars säkerhet?

Det är ju som att be Sverigedemokraterna visa vägen till ett tolerant och solidariskt samhälle

***

Att separera sprucken krokodilhud från hälarna med ett rakblad utan distans kanske inte var det mest lyckade ögonblicket i min meritlista.

Själlös och hällös

***

Började arbeta den här veckan

På tisdag var jag förkyld

På onsdag hade jag feber, hosta och ont i varenda benpipa plus ett ihärdigt snorande

Mitt immunförsvar har blivit immunt mot....typ friskhet

***

Det här med skridskoåkare och issäkerhet

Hörde på radion ett intervju med en skridskoåkarexpert där han fick frågan om vad man skulle tänka på nu när isarna börjar bli dåliga. En av sakerna han nämnde var att lyssna på isen, alltså ljudet av skenorna mot isen.

Okey, om det börjar låta som svag is under skridskorna kan jag, för upplysnings skull, tala om att det börjar bli kris och att en stor vätskeansamling snart kommer omsluta kroppen....

Jönsar

***

Fortfarande sjuk

Näsan har snytits så många gånger att den börjat flagna

Ser mest ut som en illa knullad babianröv

Om ni kan skapa er en bild...

***

Min älskling har fått en liten knöl på handryggen.

Sa åt henne att gå till doktorn och ta reda på vad det är

Samtidigt kan hon fråga om knölen jag fått mellan bröstkorgen och genitalierna

Den är väldigt efterhängsen och tenderar växa...

***

Skulle vilja gå ut i solen en sväng

Men det kostar väl att ringa upp brandkårsjouren och få hit dem för att såga upp dörröppningen en aning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0