Det ultimata namnet

Bra val, Kenneth.
Valde idag att dra en sväng till Untorp på eftermiddagen för att kolla av isen. Blev 2 hål strax utanför bryggan i Hemsjön. Var bra is där, ca 18-19 cm.
Tyvärr var det betydligt sämre bara nån meter ut.
Två plusgrader och lätt regn gjorde att isen liknade mer en dålig våris än något som skulle kunna stoltsera med att bära upp en ståtlig man(och idiot) på 125 kg.
Blev bara de där två hålen och hoppas nu på kyla till veckan. Som det ska bli enligt långtidsprognosmakarna.
Var en sväng till Dyversjön också och den låg även den över hela sjön.
Kanske vi slipper mer snö några veckor så hade det kanske gått att köra en rolig tävling på Dyversjön.
 
***
 
Det finns alltså människor som kan tänka sig att rösta på Mitt Romney
Mitt förstånd är förstås en aning begränsat i sitt omfång men det har jag nästintill noll förståelse till.
Att det verkligen finns människor som lägger sin röst på Mitt Romney.
 
En man som vill styra över människors kärlek
Som vill köra kick-ass metodik mot länder som inte passar in i hans världsbild
Som inte vill att kvinnor själv ska ha rätten över sin kropp
 
Jag blir rädd.
 
För den delen, Mitt Romney.
MITT
Måste ju vara det ultimata egonamnet
 
Något för ungmoderater att döpa sina kids till kanske?
 
***
 
Switchproblematiken kom ju upp i "Solsidan" härförleden
 
När själva paketet blir längre än snöret så att säga
 
Själv har min ålder nu gjort så att pungen som varit hängpung länge
numer, av mig, döpts om till handväska
Med ett par snabba handlag så snittade jag en öppning i både pung och i ena byxfickan
Bara att trä ut den i fickan
Passar utmärkt att ha småmynt i
 
eller
 
föralldel chokladbollar
 
***
 
Kört några spel på Ipaden
 
Bland annat Quizkampen, en blandad frågesport
 
Tyvärr är väl frågetillverkarna något åt det svagsinta hållet
 
Fick frågan
 
" Vilken färg var det på pillret som Nancy tog"
Alternativen var blå, gul, röd och vit
 
Vem kom på den frågan?
Vem av alla Nancy gäller frågan?
Vilken adress lever (på lånad tid) frågetillverkaren på?
 
Aaaaaaaaaaaaggggghghghhhhh
 
Har nu slutat med Quizkampen
 
***
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Storm

:) !

2012-11-05 @ 12:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0