Kaliber 12 är en lösning

Det florerar onekligen mycket tokigheter nästintill överallt nu.
 
 
Orsa Besparingsskog famlar i mörkret och skriver yttranden som en oklassificerad sjuåring.
 
Sverigedemokraterna snärjer in sig i sin egen politik och visar sitt rätta ansikte med sina aktiva nät-troll. 
 
Facebook- rasisterna som ifrågasätter när de blir kallade rasister fortsätter dela skitlänkar från RASISTISKA sidor och har inte intelligensen att förstå sambandet däremellan.
Dumheten slår nya rekord.
 
Någon vill att vi ska slå ihjäl alla gäddor vi fångar för att han räknat ut att det är gäddan som ligger bakom att det inte fångas så många öringar i Siljan.
Men nät vill han lägga mer av.
 
Pimpelfiskare säljer ut sig och ingen ifrågasätter något. Det startas debatter där ingen vågar stå för något utan imagen ska hållas till varje pris. 
Kappvändare prisas
Jösses
 
Ledande moderater röstar i EU och förordar bottentrålning av känsliga miljöer och inte minst, röstar ja till att Marocko får fortsätta fiska på det ockuperade Väst-Saharas vatten.
Finns det någon moderat som kan ta bladet från munnen och fördöma den lagda rösten?
Jag har i alla fall inte sett någon än
 
Och kanske det viktigaste
Plackers, tandtrådsmojängerna. De måste bytt tillverkare
Håller bara några enda drag nuförtiden
Vilket jävla nederlag
Å andra sidan håller mina tänder sämre och sämre
 
Så allt är möjligen som det ska, normalt
 
Är det så eller måste man begrava sin tunga i pipan på en kaliber 12 och köra tumavtryck på avtryckaren?
 
Högst troligt
 
Ha en bra lördagkväll
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: perolof liss

Och vem/vilka tror du kommer att fylla det enorma vakuum som du skulle efterlämna i så fall? Just det. Snedseglarna skulle få ännu mera oförtjänt utrymme.Hur många gånger måste jag påminna om mina rättigheter som bloggläsare? Så ta å packa ner patronerna bums för nästa vecka förväntar jag mig ännu en rejäl drapa.... and that´s the truth,Ruth!

2013-12-16 @ 23:24:42
URL: http://www.falubygdenssfk.blogspot.se
Postat av: Leif Frank

Fan jag bara älskar denna blogg, den bästa ever! Tolkar det du skriver om pimpelfiskare som säljer ut sig som att vissa gör reklam för fiskeprylar av tex isborrar som har en tendens att frysa på å fast i isen. Ska bli kul att se hur den " nya" versionen med vaxbaserad färg står sig, trots att den fortfarande är vit... ;)

2013-12-16 @ 23:32:28
Postat av: Mr Pink

Thanks, boys :-) Mr Liss - Enorma vakuum? Ja, med den kroppshyddan man är i besittning av just nu så är nog enorma precis rätt ord ;-) Får kolla över avtalet gentemot bloggläsarna, det är möjligt att du har helt rätt kring de rättigheter du hänvisar till :-) Leif - Tack :-) Feel free att tolka ;-) Nu är ju jag en av dem som varit med och tagit fram just den borren och också syns på framsidan av kartongerna så då kritiserar jag ju mig själv. Men med det antal personligheter jag är i besittning av så är det naturligtvis full möjligt ;-) Återkommer nog i ärendet

2013-12-17 @ 09:53:38
Postat av: Storm

Väntade på den ;-)
Hae't Gött !

2013-12-17 @ 10:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0