Fikonbuske och att försvara sig till varje pris

Mår mer eller mindre som en kamelpissad fikonbuske. Ryggen är helt värdelös igen och har varit så en längre tid. Men det är klart när svanken är under ständig press och börjar befinna sig i linjen framför min haka......Går på behandlingar och efter den senaste, om jag bortser från den igår, som renderade ett väldigt svullet område kring ryggslutet(nej, inga twofingers inblandat) så är behandlingen skön men ännu så länge inte speciellt framgångsrik.
Lite deppad blir man emellanåt.....
 
****
 
Såg att ÖB uttalade sig  om att Sverige bara hade försvar som skulle stå sig en vecka om t ex Ryssland valde att plocka vårt land.
Genast var herr Jan Björklund ute med att det skulle ökas anslag och det skulle bli fler brigader plus Patriotrobotar på Gotland.....I den beskrivelsen som jag läste betydde det en dryg dubbling av försvaret.
 
Okey, erkänner att jag inte riktigt är insatt i allt vad det innebär men för att göra ett  räkneexempel. Spelar det någon roll om det tar en vecka eller två för Ryssland att invadera oss? För att vara snäll, en vecka eller 4 veckor för att invadera oss?
Ja, det spelar roll såtillvida att det antagligen kan tas för givet att antalet döda blir fler om det blir mer utdraget.
Om vi inte kan ha ett värdigt försvar varför ska vi då ha ett försvar överhuvudtaget? Tycker nog att Sverige är lite skitnödiga och rädda för att bli invaderade.
Det vi bör vara oroliga över är mer vad t ex Nordkorea håller på med och för den delen länder som Kina och Iran.
 
****
 
Norska försäkringskassan har världens längsta behandlingstider på ärenden(helt utan statistiskt underlag). Min känsla är i alla fall så och hopplösheten är svår när man inte fått en krona sedan i oktober.
Inte svarar cheferna heller på de frågor man skickar gällande de långa behandlingstiderna.
 
****
 
Beställt en rejäl laddning mäsk och meteprylar som förhoppningsvis landar här under aprilmånad.
Först ska jag ta hand om det välväxta odjur som härbärgerar mitt garage. Var duktig här för nån månad sedan och placerade all mäsk i rejäla plastbackar med lock för att undvika råttor.
För några veckor sedan upptäckte vi att en av plastbackarna hade ätits hål på. Okey, de tänderna som gjort det i den hårda plasten kan säkert klippa ett finger eller två;-)
En gourmetliknande djur också då de endast ätit hål på en av backarna, den med Sensas Etang i. Precis som den visste vad den ville ha.
Well, I will hunt him/her down.......
 
****
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0