Revival!

Igår Melodifestival och minsann!
 
Revival för gubbar!
 
Imorgon söker jag till Idol
 
***
 
Körde lite uppvärmning inför Melodifestivalen igår.
 
Nästintill nakendans beklädd med ett gäng plymer
 
Ungarna skrek av skräck
 
***
Här kan ni också se en intervju med Brian Skerry, undervattensfotograf, om ni missade den i lördagens TV4-morgon
"Naturligt jämviktsläge" Något för alla att kolla in på playkanalen.
Speciellt för dem som anser att människan ska frisera det ekologiska systemet för att passa människan.
 
 
 http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2278266
 
Kopierar några rader jag skrev på Facebook
 
Kenneth Lilja Så kan det vara, Jonas. Tyvärr har vi människor olika syn på hur man minimerar skador. I vissa lägen verkar det som att minimera skador gärna innebär att utplåna andra varelser. Att se några bilder från just Skerry-intervjun igår räcker för att man ska bli sorgsen över mänskligheten som till stora delar skövlar och går berserk på bekostnad av känsliga, viktiga ekologiska system. Det som var det upplyftande var att det finns möjligheter att återställa vissa saker OM vi människor bara försöker och VILL som i exemplet med Nya Zeeland där sjöborrarna tog över när snappers överfiskades och försvann, vilket då gjorde så att sjöborrarna utplånade kelpen...När sen ett marint reservat bildades och snappern kom tillbaka så blev den naturliga jämvikten återställd och kelpen kom tillbaka. Vi människor är experter på att ställa våra egenintressen främst och låter det gärna gå ut över andra levande varelser. Vi är också sådana att vi gärna ställer frågan "Till vilken nytta ska vi ha (som ett aktuellt exempel) vargen?" När man ställer den frågan (som stordelen av nollvisionärer gör) har man tyvärr missat en eller annan lektion i basala kunskaper inom ekologi. Men Jonas, om fler anslöt sig till buddhismen kanske vi kunde få en bättre plats att leva och verka på här i universum, eller hur? :-) Det tror jag i alla fall utan att för den delen ha så mycket mer gemensamt med buddhismen än kroppsformen på Buddha;-)
 
***
 
Mitt och Ditt-skålar.
Ni vet de där skålarna som är två och tillsammans bildar ett hjärta
Vem fan kom på dem?
 
Tar godis ur MITT-skålen men då skriker sambon att jag ska ta ur DITT-skålen för det är MITT.
Men då tar jag ju ur DITT, säger jag.
Å varför ska du äta MITT, fortsätter jag.
Men det är ju inte DITT utan MITT, säger hon.
 
Fått nog av centerpartistiskt gärdsgårdtänk.
 
Gör skålar med VÅRT,för fasen
 
***
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0