Hurricanes

Kom att tänka på gamla fotbollslirare....återigen:-)
 
Man har ju slängt getögon omkring sig på allsköns olika matcher och sett spelare som varit överjävligt duktiga. Det jag tänkte på nu var vilka var de som var de absolut snabbaste spelarna?
 
De jag kan hämta direkt ur minnet är de här flyfotade herrarna.
 
1: Oleg Blochin - ryssen som sprang som nån smetat senap i röven på honom. Härjade som värst på 70-talet
2: Malcom MacDonald - SuperMac!  Gjorde inte han strax över 10 sekunder på 100 meter? Hursomhelst grymt snabb och en riktig målskytt.
3: Jonny "Il Ciclione" Ekström -  kanske var han den snabbaste av dem alla. Jösses när han satte fart! Jonny Bråttom!
4: Zbigniew Boniek - polacken som om han inte haft värsta hjulbenen sprungit 100 meter på 7 sekunder!
5: Marc Overmars - Holländaren som var lika lång som plösen på min vänstra sko, men springa kunde han, den lille fan. 
 
Nu finns det säkert några modernare varianter, tänker närmast på t ex Theo Walcott och Shaun Wright-Phillips.  

Kommentarer
Postat av: Lasse G

Lato+ Gadoscha var två fantastiskt snabba killar i Polens landslag som spöade Sverige 1974.Det är nog de snabbaste jag sett på någon match.Av Svenskar så var Jonny "bråttom" också snabbare än de flesta andra.

2013-03-11 @ 11:56:38
Postat av: lasse G

Oj! Glömde Michael Owen!

2013-03-11 @ 11:59:00
Postat av: Mr Pink

Owen förstås:-) Han var riktigt snabb också. Lato kommer jag ihåg mycket väl men inte som att han var exceptionellt snabb, men mitt minne sviktar betänkligt emellanåt. Gadoscha minns jag inte riktigt, däremot när jag tänker på Polen som kommer jag på att de hade en snabb vänsterytter som hette Smolarek som var duktig på att flytta på sig. Tror han var aktiv i början på 80-talet. Lato vann väl skytteligan det VM:et, StaffanTapper-vm:et 1974

2013-03-11 @ 13:41:34
Postat av: Mr Pink

En till som flög fram var ju den engelske försvararen Des Walker

2013-03-12 @ 10:12:15
Postat av: Roger.J

Ronaldo den ungre var rätt snabb har jag för mig.

2013-03-12 @ 15:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0