Räckvidd

Kollar räckvidd på fläsk
 
Min mage når exakt 53 cm om jag slänger den åt vänster
 
Synd på min fina Canonskrivare
 
***
 
Nä, det blir sämre och sämre
 
Förr innehöll vinflaskorna fyra glas vin
 
Nu blir det i bästa fall två glas
 
#soppskålsglas #dåligpåatträkna
 
***
 
Etienne Glaser skriver en artikel i DN och ifrågasätter Dan Josefssons bok om Quick.
 
Jag vet inte, men spontant känns det ju en smula beklämmande
 
Han vill kritisera bilden som Josefsson ger Margit Norell
 
Samtidigt som han själv tycker att hon var som en mamma
 
Blir litegrann som ett självmål. 
 
Att han bekräftar "sekttänket" ganska markant
 
I alla fall i mitt huvud
 
***
Sen är det ju så att diagnosen är relativt lättställd.
 
När man hävdar att nästan alla gått på den stora BLÅSNINGEN förutom en själv.
Sällan man ser en sådan storartad hybris som man fick skåda häromkvällen när Göran Lambertz personifierade just den diagnosen
 
***
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0