Skippa aftonbönen, KD.

En tragisk dag när Kristdemokraterna valde att gå in på en väg som jag ser som första steget mot något mycket omvälvande för Sverige. Det blir brunare och brunare. Snart sätter sig också ett par Allianspartier ytterligare i knät på KD. Kunde man inte minst höra om man lyssnade på Ulf Kristersson ikväll på Aktuellt . 
 
Att inte Allianspartierna , något av dem, kraftigt går ut och markerar mot detta förslag från KD är beklämmande. Makten berusar och tydligt är att då får man trampa på människor. 
 
Lokalt i Orsa ser man flera lokala politiker som applåderar KD. Jag är inte förvånad. De borde skämmas. Men det har de inte vett att göra. Ryggradslösa är ordet som passar in. Så inihelvete.
 
Vi går en dyster framtid till mötes. Vi ska inte ens behöva diskutera huruvida människor är svenskar eller inte. En helt sjuk diskussion. Kan inte människor bara få vara människor? Räcker inte det? Jag tycker det. 
 
***
 
Idag blev det ett besök i Untorp. Rätt bra med snö. Sågade bort ett träd som är i vägen för snöröjaren så nu ska det vara fritt fram för traktorn. 
Givetvis var pimpelgrejorna med och premiärvatten för min del fick bli Kvarntjärn. Fisk i första hålet och sedan blev det några till de få minuter jag tillbringade på isen. Fick 13 stycken som vägde 580 gram. Dryga 20 cm is var det. Förkylningen är efterhängsen och morgondagens pimpeltur med Putte och Daniel lämnade jag återbud till. Tjockare i skallen än vanligt så nu vill jag bli frisk. Tack.
 
***
 
Imorgon hoppas jag min julklapp till mig själv anländer. En ny fet dator. Blir lite att göra över julhelgen att få igång allt och föra över det som finns på de andra enheterna. Sen var den visst oerhört vässad för att köra spel också ;-) 
 
***
 
Apropå Stackmoradammen. Idag läste jag på Facebook att några var så ledsna över att dammen försvunnit. Så långt kan jag ha förståelse för att man kan tycka det. SEN går man in på att det är några personers fel ALLTIHOP. Alltså några få individer. Jag blir riktigt jävla trött på sådana här människor som inte orkar ta till sig information som finns framför näsan på dem. Får det inte räcka nu med påhopp på oskyldiga människor? Igår höll min polare på att bli överkörd av sopgubben som bor uppe vid ån. Som var ute för att  skrämmas. 
Hur jävla lågt får man sjunka? Finns det ingen i hans närhet som kan tala om för honom att det inte är okey att bete sig så här? 
 
Idag har det också kommit fram följande
 
- någon eller några är uppriktigt bekymrade över att de tror att nu kommer Unnån att bottenfrysa då vattnet nu har minskats. Okey, Unnån ligger NEDSTRÖMS dammen som nu är riven. Vattennivån kommer inte påverkas i Unnån. Enkel logik. 
 
- Fortum är nu polisanmälda för, hör och häpna, JAKTBROTT! Det är ju Fortum som river SIN dammanläggning och i och med att vattennivån nu sjunkit uppströms så blir det ett jaktbrott då några bäverhyddor hamnar illa till. MENAR den allmänt förvirrade företrädaren för Stackmora Tullkvarnsförening. . Att bäverhyddornas ingång normalt ligger djupare än avsänkningen har tydligen gått honom förbi. Sen kan nog säkerligen bävrarna ta hand om sig själva. Naturen brukar göra det. Men med tanke på att den här herren också är för en utrotning av vargen så är han säkerligen av en annan uppfattning. 
 
- En del figurer har inte insett att de förlorat till Fortum. Dammen är borta, kvarnhuset är rivet. Men nu har de hittat nåt annat som de vill ha förklarat som fornminne där uppe vid arbetena. Någon gammal stensättning. Hur vore det om de istället arkiverade sig själva på någon lämplig hembygdsgård och höll sig där kan jag tycka. Mumier!
 
Nej, dags för mig att försöka sova lite. Mardrömmar är bra har jag hört. Det frigör endorfiner och snurrar lakanen. Synd bara att jag alltid vaknar av att jag skurit mig själv blodig. Någon gång borde jag väl få hålla på lite längre..........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0