Getter har det inte lätt

Att flå en get har sina nackdelar. 
 
För geten
 
***
 
Har precis svarat på en redig lunta med frågor kring mina problem med ryggen
från Skönviks Rygginstitut(typ)
 
Noterar att många av frågorna går in i varandra och handlar om att det hela sitter i huvudet
 
eller att man ska lära sig att leva med smärtan
 
Åker dit i mitten på februari
 
Försöker de leda in mig på att smärtan sitter i huvudet
(när jag har skitont i skinkan och ner i benet)
 
får vi se vilken smärtprofil de själva har
 
***
 
Skrev nåt inlägg på Facebook och ifrågasatte Centerpartiets åsikter kring den sänkta restaurangmomsen häromdagen.
 
De ställde frågan " Äter du oftare ute nu när restaurangmomsen sänkts?"
 
Jag ifrågasatte om de skämtade eller om de verkligen trodde på att människor åt mer ute BEROENDE på den sänkta momsen. Betonade också att frågan var irrelevant och borde ställas på ett annat sätt.
En av alla de som skrev tyckte jag hade helt fel och det var självklart att fler åt ute nu tack vare de sänkta priserna. Han gjorde ju det.
Gav honom förslag på hur man skulle kunna ställa frågan istället och få en mer relevant frågeställning. 
Då tyckte han "Där ser du, nu svarade du själv på den irrelevanta frågeställningen!! "
 
Öh? Ursäktade mig och talade om att jag inte visste att irrelevanta frågeställningar inte fick besvaras. 
 
Att någon skulle äta ute mer nu efter sänkningen är ju fullständigt absurt. 
En undersökning jag skådat ger vid handen att det handlar om ca 3 procent sänkning av en t ex dagens lunch. De som besitter åtminstone ytliga matematiska kunskaper förstår säkert att de kronorna knappast bidrar till någon form av vallfärd till restauranger. 
 
Centerpartiet viktigaste siffra just nu är nog siffran 4. 
 
Senaste mätningen visar strax över 3. 
 
Kanske Gud är med oss i övriga världen och kickar det miljövidriga Centerpartiet rätt ut i glömskans labyrinter.
 
***
 
För övrigt var jag på mitt första medlemsmöte i ett politiskt parti häromveckan.
 
Det troliga är att mitt namn kommer finnas med på nån skrynklig valsedel senare i år.
 
Funderar på att gå all-in.
 
Har ju en hängiven fan-club som redan beställt t-shirts
 
"Lilja for President"
 
Tror jag går in mode Hybris och köper det rätt av
 
Nej, det är inte Centerpartiet.
 
Inte partiet som är emot samkönade äktenskap heller.
 
Sverigedemokraterna? Knappast va?
 
Eftersom jag är en fullfjädrad cyniker så kanske det skulle kunnat vara Nya Moderaterna? 
 
Skulle i så fall vara när helvetet fryser till is. 
 
Sosse blev det. Det är min ideologi.
 
Ingen större överraskning förstås
 
***
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0