Bamse och stretch

Där ser man. Nytt år igen och för 28:e gången inleds min kroppsomformning. 
Till det bättre, ska sägas, är målet
Mest beroende på att jag inte vill göra begravningsentrepenörens arbete för lätt. 
Med den här accelerationen på fettomfånget som varit de sista åren så lär pinnen man sitter på gå av och jag trillar, if you understand.
Ja, begravningsentrepenören ja.
 
Som läget är nu kommer jag inte i någon kostym eller några plagg av finare snitt. 
Då får den fan det enkelt
 
Å jag vill inte begravas i mysbyxor med stretch
 
Där går gränsen även för en hillbilly som mig
 
***
 
Att handla julklappar till sig själv har sina fördelar.
 
Håller nu på att läsa in mig på några av Marvels alla karaktärer i en riktigt fet bok
 
Nåt ska en femtioårig gubbe göra
 
 
***
 
Annars är det fullt upp med tv-serier nu.
 
"The Walking Dead" har äntligen kommit igång nu på nian. 
 
Köpt några boxar varav "Scandal" säsong 1 plöjts. 
Klart sevärd serie om den hyfsat tuffa "doern" Olivia Pope
Säsong 2 börjar snart.
 
"House of cards" med Kevin Spacey som Frank Underwood
som fulspelar sig uppåt i hierarkin kring presidenten.
Cool serie
 
Snart kommer ju också "True Detectives" 
med
Woody Harrelson och Matthew McConaughey
Kollat några trailers på den och så tilltalande
Sen är det ju så, avgudar Harrelsons dialekt
 
Bombat några filmer också OCH ÄNTLIGEN fick jag tillbaka tron på skräckfilmen igen. 
Som den extrema nerd inom ämnet så hade jag börjat förlora hoppet
 
Sen såg jag "The Conjuring"
 
Mycket bra film.
 
Så rekommendabel. 
 
Även kollat in hundraåringen på bio.
Blev lite för mycket buskis för mig men kan dock sträcka mig till tre dynamitgubbar i betyg.
Roligast hade jag iaf när grosshandlaren skulle pissa ;-)
 
***
 
Fick besök av den eminente Pelle "Åsa-Nisse" Ernst i söndags.
Det var ett kärt återseende:-)
Nu blir det kräftkalas i veckan då han hade med sig egenfångade sådana upp
 
***
 
Idag blev det en fika med WP på Kaffestugan
Tror vi lyckades avhandla en del ämnen innan det var dags att åka och besikta bilen.
Fäsa, The Big Star of radiosändningar, klev också in i matchen alldeles innan sista kaffekoppen var urdrucken
Trevligt
 
***
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0