Klumpig

Ikväll handboll igen.
 
Grymt bra tv-sport
 
Sverige möter ikväll Polen och om mitt minne inte sviktar för mycket
så heter Polens målvakt 
 
Szmal
 
Inte direkt ett namn jag kunde levt upp till om jag vore handbollsmålvakt
 
***
 
Inspirerad av handbollsmålvakternas uppvärmning innan de blir inbytta
 
körde jag knäuppdragningar inklusive armsprattel hemma här och visade familjen
 
Fattar ingenting
 
De påstod jag såg klumpig ut. Skrattade gjorde de också
 
Vadå klumpig? En Stackmorapojk på 135 kg?
 
Ett under av smidighet och subtil elegans
 
Fan, man skulle kunna kränga mig i enlitersförpackningar fyllda med pure smidighet!
 
Jag fattar inte
 
Klumpig??
 
***
 
Som en man formad av ordning och reda
 
finner jag tillfredställelse i att saker och ting ligger i räta linjer
 
Pennor, block, tidningar.
 
Utvecklat ytterligare
 
Numer hänger min vänstra pungkula på samma höjd som den högra
 
Horisontellt korrekt
 
Häftklammer löste det dilemmat
 
Allt iordning
 
***
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0