Svullo

Att engagera sig politiskt kan ju vara en bra sak. Att göra det för att man själv ska få det bättre som en del alliansanhängare tycks göra, om man läser hur de uttrycker sig, känns ju sådär. Jag skiter rätt bra i om jag får sänkt moms, bättre villkor för mitt eget företag eller om jag får mer i plånkan efter skattesänkningar. Jag har alltid offrat mig för laget. Att minska utanförskapet, täppa till klyftor och vara solidarisk med de som har det sämst, är i alla fall min ledstjärna när det gäller livet och även i det politiska engagemanget......
 
***
 
Började jobba i fredags.
Snacka om hårdkörning.
Grusrallning medelst betongkärra. 80 kg i varje skottkärra
Det blev några.
 
Mitt vänstra knä ser ut som en svullen monsterkaninballe. 
 
Stelheten i kroppen är möjligen som ett lik.
 
Tänkte ta en knäselfie. Alltså ett kort på mina knän stående framför spegeln precis efter duschen.
Just för att spegla svullnaden.
Men stötte på problem.
 
Hur fan får man INTE med draken som hänger ner?
 
Löste det genom att klämma fast den mellan tuttarna
 
***
 
Alla ni som tror att jag har en lång degpinne
 
Jag ljög
 
***
 
Att vara Centerpartist överlag måste vara enkelt
 
Man behöver inte bry sig om att analysera allt
 
Man skiter i de flesta andra människor
 
Man bryr sig inte i lagar och förordningar
 
Man tänker bara mitt
 
Mitt, mitt, mitt
 
Fan vad tröttsamma de är, centerpartisterna
 
***
 
Det var någon som kallade mig envis
 
Det stämmer, jag är envis
 
Det roliga är att det stämmer särskrivet också, moroons
 
En vis
 
***
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: B

Bör publiceras!

2014-03-30 @ 10:23:39
Postat av: Knogen

Instämmer! Publicera!

2014-03-30 @ 11:26:57
Postat av: Jörgen axenmo

Lilja!
Alltid skönt o läsa din blogg. Man förstår hur bra man har det här på gotland. Verkar vara kämpigt i skogarna norröver.
Prova o rösta blått så kanske det vänder.


2014-03-30 @ 18:50:27
Postat av: Storm

Jörgen,
Finns inga blåa skogar någonstans som gynnar någon Du är i varje fall alltid välkommen till röda isar när du vill ;-)
Skapliga rader Boss :-)
Hae't Gött !

2014-04-02 @ 22:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0