Fobier

 

Sesquipedalophobia
 
Gillar ju djup ironi och det här faller nog in i det 
 
***
 
Kollade Sverige-Ryssland ikväll
 
 
Inte den mest upphetsande fotbollsmatchen man skådat
 
Jag kommer aldrig över Andreas Isaksson
 
Hans fötter är, otvetydigt, nästintill sämst i fotbollsvärlden
 
***
 
Ibland när jag drömmer så finns där åsnor med sadelväskor
 
I väskorna små kopior av Lasse Berghagen som ligger sked
 
Min drömterapeut bokade ingen ny tid åt mig idag
 
***
 
Ironi ja
 
Är det inte grymt ironiskt att Åsa Romson nu får dunderkritik från moderater och centerpartister
för bland annat sin användning av målarfärg på sin båt.
 
Moderater och Centerpartiet har ju inte ens haft en miljöpolitik värd namnet
 
Jösses, var finns självinsikten? 
 
I ALLA lägen väljer jag Romson som miljövetare än att lägga kort i händerna på en moderat eller centerpartist
 
Vilka härdsmältor
 
***
 
Idag gick de automatiska dörrarna på Coop igen rakt över mina axlar och gjorde illa mig rätt skapligt
 
Får skylla mig själv då min mage redan passerat för en dryg meter sedan
 
***
 
Jo, ett av de tillkommande namnen hos SD i Orsa har min vän arbetat med
 
Min vän berättade hur den här mannen kommit fram till honom på jobbet, de jobbade tillsammans
 
-Du, vad blir 9+1?
 
- Men vafan! Vet du inte vad 9+1 blir?
 
Mannen hade plirat på honom lite sen svarade han
 
- Jo, 11! 
 
Sen gick han
 
***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0