Pussel

Omsorgsfullt lägger jag pussel som är kvällens pyssel
 
En orgieliknande och paraderande styckning 
av
ett par svulstigt ovarsamma egenföretagare
genererade
mina bitar
 
Det är kladdigt men inte särskilt svårt
 
Man blir ändå irriterad när man upptäcker det man redan visste
 
Att det skulle saknas några bitar
 
Huvud ja. Hjärna nej
 
Patetiska människor
 
Det går ju fan inte ens att pussla ihop er
 
***
 
Idag var det möte på Grönklitt
 
Företagare, kommunstyrelsen, politiker
 
Vi skulle försöka analysera tappet som kommunen gjort i företagarundersökningen
 
Alltså, företagarna är inte nöjd med hur kommunen sköter saker
 
Själv är jag rätt nöjd med kommunen.
 
Tycker att många gnäller för gnällandets skull
 
Några rätt frapperande saker idag var i alla fall
 
Någon tyckte att satsningar på besöksnäringen INTE var viktigt
 
Min åsikt: Besöksnäringen är det som Orsa ska överleva på. Därför gäller det att fortsätta den pågående centrumutvecklingen och satsa ännu mer på marknadsföringskampanjer
 
Några tyckte att tjänstemännen var för mycket tjänstemän och skulle vara mer förlåtande åt de som hade problem med nåt.
Min åsikt: Tjänstemän har regelverk att rätta sig efter och ska göra det. Att ha tjänstemän, som några i min grupp tyckte, som baserar beslut på subjektiva åsikter blir ju fullständigt galet.
 
Det var också många som tyckte att kommunen måste bli bättre att ta kontakt med företagare och kommunicera
 
Min åsikt: All kommunikation kan bli bättre MEN det är ju en ömsesidig relation. Vi företagare kan ju bara kontakta kommunen om det är något vi undrar över än att sitta och sprida gissningar på Facebook. 
En del tycks tro att allt hänger på kommunen när det gäller kommunikation. Det gör det inte.
 
Överlag tycker jag kommunen fungerat bra vad gäller kontakter. Men som sagt, allt kan ju bli bättre om det är några som upplever att så inte är fallet.
 
***
 
Igår var det premiär på Homeland
 
Började lovande och med en mycket stark scen där Claire Danes rollfigur ska bada sitt barn.
 
Den lär man följa
 
***
 

Kommentarer
Postat av: Knogen

Nämenvafan! En människa som inte försöker plocka billiga poäng på tröttsamt, populistiskt tjänstemannaförakt! Du är utrotningshotad i de här trakterna. Vi borde stoppa upp dig :-)

2014-10-08 @ 21:37:14
Postat av: Mr Pink

Ni kommer få möjlighet att stoppa upp mig ganska snart. Galenskapen eskalerar bland människor och min trötthet över det får min hud att gråna, skrynkla och apatiskt ramla av i stora sjok.... Att lyssna på våra invånare i Orsa i form av företagare(där en del också är politiker) är inte alla gånger upplyftande. Sen gnäller folk över att jag idiotförklarar människor för LÄTT. För helvete, det är ju DE som gör det så jävla lätt! Men annars mår jag bra ;-) Skulle varit in till dig och tiggt åt mig en kopp kaffe också, men du måste väl jobba förstår jag. Jag kan ta några samtal åt dig medans jag är där ;-) Kan bli skoj och några snygga insändare i MT........ :-)

2014-10-08 @ 22:28:28
Postat av: Knogen

Jag förstår och känner igen frustrationen. En sån politiker (vi tänker nog på samma) hade inte överlevt politiskt en vecka utanför Orsa. Där hade man ganska snart insett att det varit en belastning för partiet. Här verkar det vara en tillgång att bete sig som en femåring.

Kontoret har ett uppdämt behov av kaffetiggande Liljor, så det är bara att pallra sig dit :-) Och ta gärna några telefonsamtal. Jag har fått lov att bita mig i tungan så ofta att den numera mest liknar en blodkorv. Det går ju för fan inte att prata med en sån i käften :-)

2014-10-09 @ 00:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0