Kryssad

Inte riktigt färdigräknat tror jag. Det här med personvalsröster. Det var i alla fall 22 stycken som kryssade mig och man klev in på en 8:e plats bland sossarna. Stort tack till er som kryssade mig. Stod ju på typ 24:e plats eller nåt på listan. Nu blir det ju inget med det ändå men var väl ändå lite kul att några kryssade klumpen.
Men vafan är det att glädjas åt egentligen?
 
Såg att SD:s starke man hade närmare 200 personkryss. 
Man vill ju nästan ligga sked med en sån populär person :-P 
 
Kan nån, snälla, dra ett fälgkors i huvudet på mig, tack. 
 
Två gånger minst
 
***
 
Kollade "Kockarnas kamp" på TV4 ikväll. Ett av få program som jag tycker är lite skoj att kolla på.
 
Det skulle vara kul att få till en lokal variant av tävlingsformen
 
Vi har ju några som skulle kunna vara aktuella
 
Inte minst den charmante och talangfulle Ingo Lundgren, kanske den finske biffen Jorma och varför inte
momskocken Ors och så har vi ju ett gäng till som skulle kunna göra det till en riktigt kul grej att beskåda.
 
***
 
Börjar snart frysa på 
 
Älskar ju frosthalka när man kan gå ner på byn och sätta sig på medhavd stol vid någon skrålutande trottoar och vänta. 
 
Ljudet av ben som knäcks är ljuvligt tilltalande
 
***
 
Med tanke på det jag skrev ovan så lär man ju snart ligga i gipsvagga
 
För att utmana ytterligare så tror jag inte att ett enda ben gått av i min kropp under alla år av hårda törnar i aktiviteter av skiftande karaktär (däremot i andras kroppar :-P) 
 
Inte ens nyckelbenet gick av(vilket hade varit bättre enligt expertisen) utan där slets det loss från sin plats och la sig uppe på, därav min deformerade axel. 
 
Säger som jag alltid sagt, mjölk gör underverk för benstommen
 
Gipsvagga it is
 
***
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Storm

Varsegod, ett kryss kom från mig ;-)
Visst funderade jag ett tag men såg sedan framför mig hur du skulle hanterat en debatt i kommunalfullmäktige mot SD.....sicket nöje, du behövs i Orsas politiska soppa !
Rätta mig om jag har fel, den där skadan med nyckelbenet kom nog under en korpmatch i fotboll när du inte tajmade en perfekt djupledsboll från Storm ;-)

2014-09-24 @ 07:35:21
Postat av: Mr Pink

Tackar för det. Misstänker att mitt hjärta inte pallat kommunfullmäktigemöten, allra minst med SD i talarstolen :-P Jo du, om bollen kom från dig kommer jag inte ihåg men en sak vet jag och det är att jag var först på bollen och petade den under målisen(Kim Rosén)som kom rusande(likt mig)en bit utanför målområdet. Tyvärr rensade en backjävel bollen alldeles innan mållinjen och Kim klippte mig och gräsmattan hoppade upp och bröt loss nyckelbenet ;-) Det lät ungefär som när man sliter skinnet av en älg och Freddan Jernemyr bistod bra när han skjutsade in mig på akuten och var med mig där :-)

2014-09-24 @ 08:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0