Skinkan på gång

Sommarväder ute så det passar bra att fila ur lite skit ur bilen och STÄDA den fan. Städat, hörde du Brutte? 
Hann inte klart hela idag men skrubbat iläggsmattorna och mattan i bilen på förarplatsen. Nu är det hyfsat rent. Var ju nåt kilo grus på förarsidan. Kändes bra att få ur det då snedbalansen knappast behöver bli ännu mer sned än vad den är när jag sitter på den sidan.
 
Nu är det ju inte samma antikvitetsvärde på grejorna man hittar i bilen och slänger som det skulle vara ifall man började rota i Bruttes bil men nåt gammalt snytpapper från i somras dök i alla fall upp. Helt osökt har jag ju kommit in på Bruttes bil nu, förstår inte riktigt varför, men det äldsta jag hittat i den under årens lopp är ett par äldre herrkalsonger. Nu är ju ett par kalsonger svårdaterade. Men när jag skickade in dem(lite på skoj) till kriminaltekniska så kunde de datera tillväxten, ja, det var en skum mörkgrön tillväxt på dem, till varandes 14 år gamla. Skumt va? Brutte har ju inte haft sin bil så länge. MEN förklaringen finns ju. När han byter bil slänger han ju bara över grejorna i bilen och det är ju på det viset som de här gamla kalsongerna har liksom följt med från bil till bil. 14 år gamla, det är inte illa. Vad tillväxten innehöll? Tja, det gamla vanliga. Lättsamma avföringsrester, tomatsås, DNA från makrill och katt. 
 
Håller på med skinkan. Skulle få till griljeringen. Men vilka små ugnar det görs nuförtiden. Fick inte in hela skiten i ugnen. Möjligen för att jag också är lite bred över arslet. Värst var i alla fall att få senap i rövhålet, satan vad det svider.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0