Figurer

Var ju en figur inom "mitt" parti som började låta som en lobbyist för kraftbolagen angående vattenverksamhetsutredningen. Alltså totalt snedvridet. En Ingemar Nilsson från Jämtland/Härjedalen typ.
Nu har han fått mothugg och det är bra. Jag och Bjurman skickade i alla fall mejl till Matilda Ernkrans (S) angående detta och inväntar nu svar.
Här kommenterar Jan-Olof Larsson uttalandet från Ingemar Nilsson
 
http://ljunganinfo.com/2015/02/12/ingemar-nilsson-far-kritik-av-sina-egna-partivanner/
 
***
 
Tränar på med vikter och börjar lossna en aning. Tyvärr är mitt knä fortsatt i usel form. Fortsätter att försöka käka bra, dvs utesluta mycket av kolhydraterna och skippa sockret. Går hyfsat och vikten kryper sakta neråt.
 
***
 
På lördag är det dags för årets battle då Kunskapens Mästare ska koras. Det är ordinarie manskap som gör upp om titeln med ett wildcard som seglar in osynat. Prippen tar med sig en okänd älvdaling och det kan bli övermäktigt för två orsingar likt mig och den gode Knogen. Tänker i alla fall bjussa på mörk rom i god tid och hoppas den älvdalsgenen tar över så ska väl frågesporten ordna sig ;-)
Mina kunskaper tenderar bete sig som ett välanvänt lakan, blir blekare och tunnare för var år.....Min enda chans är att det antagligen är likadant hos mina överåriga motståndare också. Förlitar mig på det och att vi spelar filmfrågespel hela kvällen ;-)
 
***
 
 
 

Kommentarer
Postat av: prippen

Filmfrågespel ?!! Pyttsan. Har med mig ett med enbart frågor om mätteknik :) Sover numer i husvagn på veckorna och har långa kvällar att gå igenom gamla tp-frågor, så "be afraid be very afraid" ;)

2015-02-17 @ 06:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0