Fragment

Dagarna går och jag flyter alltmer in i rollen som Travis Bickle. Världen går under och jag står inte ut. Mänskligheten och individer visar HELA tiden sin extrema dumhet, sin ignorans och sin fantastiska förmåga att inte visa medkänsla. Är så oerhört trött på detta och en kaliber tolv med blyhagel hade definitivt hjälpt till att skingra tankarna...om än i väldigt små, blodiga fragment. Men kör jag Travis så skingrar jag tankarna åt andra och beger mig ut på turné. Allvarligt, måste människor hela tiden visa sin bristande förmåga? Till insikt, till att ta till sig fakta? Till att vara mänsklig?
Ni som inte vet vem Travis Bickle är så är det i så fall dags att kolla in "Taxi Driver" av Martin Scorsese som kom 1976. Robert deNiro i huvudrollen. Jodie Foster och Cybill Shepheard i några andra roller.
Nej, jag behöver inte googla sån här skit. Jag kan min filmhistoria så skit ner er. Har jag fel så grattis. Så länge som ni inte vet vad kattjäveln hette i Alien så har ni ingen yttranderätt ;-)
 
Den här kan man lyssna på. Nytt från Maskinen. Mysig låt. Lyssna på repeat. "Stora fötter, stora skor"
 
https://play.spotify.com/track/1z2nlV5b0yiE3RFqJmPYE9
 
 
Kolla in den här trailern för en ny film "Hitman Agent 47" Grymt cool och vackert. Mest för de som gillade Homeland-Peter Quinn förstås :-) Alltså skådisen Rupert Friend. Så här ska lockgodis göras. Att sen Zachary Quinto från Heroes, alltså Sylar(en annan renodlat ond karaktär) är med är ju plus också.
 
http://tvdags.se/artikel/homeland-quinn-i-ny-roll-hitman-agent-47-ar-trailergodis-for-rupert-friend-alskare
 
Känner också att jag måste lobba för "Banshee" återigen. Så ultravåldsam och depraverad att man bara älskar skiten. Igår rann det minsann också någon tår på min kära när vi avnjöt det senaste avsnittet :-) Tårar åt någon och en ren njutning åt en svart själ som min egen ;-) Har ni inte sett den har ni en höjdarstund framför er...men som ni förstår...not for everyone. Kai Proctor och hans medhjälpare är för övrigt något av det bästa man skådat i eleganta och våldsbenägna psykfall.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0