The Championship of knowledge

Så blir det då äntligen en hårresande fight imorgon om kunskapens krona. Har den hårfagre Prippen hämtat sig från fjolårets utskåpning? Kan han utmana på allvar och få med sig segern hem till Älvdalen? Eller kommer Herr Återvinningsstation Knogen att bege sig in i labyrinter av skådespelare, flaskhalsar och Rafaels konstverk och komma ut med en vattenkammad segerlugg? Fjolårets sanne mästare då? Finns det någon chans att mina välformade handflator får gnida sig mot varandra i ännu ett segergnugg? Ja, imorgon vet vi.
Trots att min hjärna är påverkad av kolhydratstoppet finner jag små korn av segersötma som flimrar förbi. Mina kunskaper har bleknat men fortfarande finns där fragment av helt värdelös kunskap som kan tala segerspråk i morgondagens mästerskap. Slipper jag bara frågor om kemiska formler, matematiska ekvationer och så kallade självklarheter så vinner jag. Ska heller inte ändra mig på en enda fråga imorgon....som jag brukar göra och krångla till allting så det blir fel. Kör på första tanken imorgon.
Knogen är lite småkrasslig enligt förhandsrapporterna så vi får se om han frisknar till, vi håller tummarna. Även om speltiden då kommer att bli ett par dagar längre då han har tendenser till att vilja tänka en stund på varje fråga... ;-) Men vi är redo för det med.
Må bästa man vinna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0