The Championship

Äntligen dags igen för de årliga frågesportsmästerskapen. Kunskapen försvinner likt en förvriden urinstråle in i mörker och degenerering och det här mästerskapet kan bli det första där ingen vinner. 
 
Älvdals-Prippen, Knogen och mig själv är de som kommer utkämpa striden. Stormästaren känd från Dala-kampen och Mix Megapol, den fryntlige Stefan Frost, tackar återigen nej till ett försök att bli den verklige, erkände, stormästaren ;-) Han får stå ytterligare på tillväxt då och hoppas se honom under nästa mästerskapsår. 
 
Allt är annars som vanligt. Prippen baissar stenhårt sina chanser genom att skicka sms, meddelanden och annat flera dagar i förväg. Knogen sitter hemma och funderar på en taktik som går ut på att dra ut på svaren längre och på det viset få oss att lämna bordet i frustration. Kan fungera.
Själv kör jag på det jag redan kan och hoppas det ska räcka. Doftar som vanligt gott och vill tro att hjärnspökena släpper bara första frågan kommit och besvarats med ett välformulerat svar. 
 
I övrigt.
Alla slumpfrågor är ogiltiga.
Alla pisspauser ska noteras och föranmälas senast två timmar innan start.
I tveksamma fall är det demokratiska juryn som fäller avgörande, dvs jag, även i de fall som kan gynna mig. 
Om oavgjort föreligger vid speltidens utgång kommer omfång kring magen fälla avgörandet, dvs störst=fördel
Mat serveras enligt uppgjort schema och ska intagas med leende och berömmande ord till kocken.
Dryck intages med försiktighet såvida inte Prippen eller Knogen svarar rätt på allt, då ska dryck intagas i snabb hast och epitetet riksfull ska inträda snarast.
 
Ja, det var lite om reglerna. Nu till oddsen för de som vill lägga en slant. 
 
Prippen  6,25
Knogen 8,50
Mr Pink 1,60
 
Det är alltså utgångsoddsen
 
En timme in i matchen med några glas rödvin
 
Prippen 2,20
Knogen 28 
Mr Pink 4,50
 
Tre timmar in i matchen
 
Prippen 68
Knogen ....zzzzzzzzzzzzzz.......
Mr Pink 1,10
 
 
God tur och må bästa man vinna
 
 
 

Kommentarer
Postat av: prippen

Ja jävlar ! Att jag inte kom ihåg att lägga en tusing på mig själv vid 20-snåret ;)

2016-12-15 @ 14:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0