Pimpeltävling 3:e DM

Sladdade förbi Fäsa och plockade upp honom och Daniel Lovén tidigt imorse för avfärd mot Skramsen, norr om Dala Järna. Fäsa hälsade glatt från fönstret när han såg att jag kom. Jag fick fingret och ett leende. Allt som vanligt alltså :-)
Hade aldrig satt min fot på Skramsen så det var en ny upplevelse. Rumlade iväg längst bort i västra änden. Förhandsrapporterna var lite tvetydiga. I alla fall hade någon tävling vunnits på nästan 5 kg så det lät som att det skulle kunna vara en bra vikt. 
Rönnbäck och Morelius spatserade in i den bortersta viken tillsammans med mig och när startskottet gick så såg jag att Morelius fick fisk direkt. Inget för mig i första hålet men i andra blev det ca 20 stycken. Kändes som man ändå fick en bra start. 
De andra två fiskade på i ena hörnet och jag i det andra. Så småningom drog de sig längre och längre bort och lämnade mig ensam. Bestämde mig för att vara kvar och ha tålamod. Fick fisk ganska jämnt hela tävlingen. Några bomhål förstås. 
Sista timmen gick jag längre ut och där var snittvikten högre på fisken och hade ett riktigt bra hål där med 23 firrar i 60-70 gramsklassen. 
Fiskade trekrok hela tiden. Tappade två bumlingar tyvärr som gissningsvis låg närmare kilot. Linan gick av vid den första (knuuuuutjävel) och den andra släppte efter ett litet tag. 
 
Hade ingen aning hur långt min fisk skulle räcka. Fick ihop 208 stycken och gissade att jag hade ca 6 kg. Nu var det lite mindre 5882 gram. Men det spelade ingen roll. Blev fyra och ännu en placering att räkna in i DM. Nu gäller det att utplåna 14:e placeringen från Barken så kanske det kan ordna sig med Sm-biljett. Men det är tuffa papper och inget är klart. Sista tävlingen går i Grangärde(inbillar jag mig) om två veckor. Då avgörs också lagtävlingen. 
 
Herrklassen vanns av Erik Södergårds, 7300 gram
Tvåa Per Morelius, 7000 gram
Trea Laxen 6,4
Fyra Jag 5,9
Femma Jonas Gustafsson 5,8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0