Januari börjar med stapplande steg....

Kravlade igång så smått. Styrketräning för första gången sedan maj månad. Tresiffrigt i bänk var inga problem men träningsvärken dagen efter var....oskön. Även wobblat några promenader så här i början av året. Alltid något. 
 
Försöker bringa reda i allt man är inblandad i och det blir några timmar framför datorn varje dag. Möten om Leaderprojekt, filmklubben och Koppångenfilm ligger i pipelinen nu. Ska försöka mig på bowling någon dag också då tennisarmbågen känts bättre på sistone.
Åkte till Älvdalen igår för att dokumentera en grävskada där jag står som utsättare. Varit lite turer hit och dit men nu har jag mätt in allt igen och är det inte kartfel som kan åberopas så vet inte jag. Funkar det inte lär man ut med lite slantar här i början på året. De slantarna vill jag nog helst behålla. Håller tummarna
 
Som sagt, dammade igenom "Making a murderer" häromdagen. Verkligen något jag rekommenderar att lägga ögonen på. Bered er dock på att känna frustration. 
Idag var det dags för ytterligare en dokumentär " Jinx- The life and deaths of Robert Durst" . Alltså. Fick lov att se hela skiten rakt av i princip. Mycket fängslande. Se den! 
 
Mötet med filmklubben rakades av ikväll. Där bestämde vi vilka filmer vi ska visa under vårsäsongen. Nu ska det sägas att det är en önskelista och filmsättaren för Bio Kontrast lär säga sitt innan vi vet var vi hamnar. Vi har dock ett gäng reservfilmer ifall någon av våra ordinarie faller ifrån. 
Blir en intressant filmvår för de filmintresserade kring Siljan. Mer information kommer kring detta. Vi kommer i alla fall att sälja medlemskort där man får se alla sju filmerna för 250 kronor. Alla föreställningar är öppna så vem som helst får komma dit och kolla. Då kommer det att kosta 60,- . 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0