R I P

Så gick den gamle Angus Scrimm och dog. Ni som kan er filmhistoria vet förstås vem "Tall Man" var. Filmen var "Phantasm" som senare följdes av ett gäng filmer. Alla dör.
 
***
 
Behöver verkligen något uppåttjack nu. Deprimerad och trött på det mesta. Alltså det här med människor går över mitt förstånd. Ja, jag vet att många tycker det är ringa. Alltså mitt förstånd. 
Räcker med att titta sig omkring i Orsa. Den här utbredda flatheten. Två hyllade invånare i Orsa som nyligen fått några pris för sitt bloggande/bokskrivande skriver saker som man bara blir mörkrädd. En vurmar kraftigt för äganderätten och är klimatförnekare in i märgen. Den andre låter som en äkta SD:are men är tydligen inte det. Bägge får hurrarop. Jag hugger en gaffel i mitt eget öga. Allt är bättre än att fortsätta se förfallet. Normaliseringen. 
 
***
 
Börjar bli dags att trimma in pimpelgrejorna. Två DM-tävlingar närmar sig. Har även bokat in mig på pimpel-Sm och Hotell Lappland i Lycksele. Jag och Stefan Gren tar bilen upp och är med på individuella först sen fiskar vi lag på söndagen. Är ju inte förrän i april så då bör man vara i hyfsad form. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: prippen

Gått igenom mr scrimms roller på imdb. Var ju en jävel på att välja blockbuster-roller, noooot :)
Har aldrig hört talas om karln men låt han vila i frid. Phantasm ska man alltså veta vad det är, jag ger upp :)

2016-01-16 @ 23:27:41
Postat av: Anonym

Härligt med ny kunskap, eller hur? :-) Klart du måste känna till "Phantasm" å det gör du ju nu :-) Stod den inte med i den feta filmboken du pluggat ? ;-)

2016-01-17 @ 15:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0