Klubbmästerskap Fk Match 2016 två tävlingar

Söndagen den 24:e kom vi så äntligen ikapp. Två deltävlingar (av tre) avgjordes under söndagen. Solsken och åska som till och med renderade ett åskavbrott i metet. Även om Roffe tyckte vi kunde vänta tills det åtminstone brände till i nävarna ;-) 
 
Första deltävlingen startade vi på de peggarna vi använde under lördagen. Andradagseffekt att förvänta alltså.
Hade idag gjort mig besväret att tackla upp feederspöna och i tillägg till det hade jag en del mask med mig. Tacklade även upp ett grövre tackel än brukligt på en av takeaparttopparna. 
Klippte en del mask i mäsket och mäskade lite mer än vanligt (för mig alltså). Började med takapart och det tog inte lång stund förrän första braxen låg i nätet. Nappade sedan rätt bra och plockade några braxar. Fiskade med maggott men provade mask och det fungerade lika bra. 
Fiskade endast i 2,5 timme och kändes rätt bra tills det var ca 25 minuter kvar då herr Claes Mattsson sörplade upp TRE bruningar i ganska rask takt samtidigt som det var total stiltje på min peg. Gick som vanligt och fick se mig slagen med ca 6 hekto.
 
Resultat
A1: Rolf Andersson 1 970 gr
A2: Björn Kajs 5 650 gr
A3: Kenneth Lilja 8 910 gr
A4: Claes Mattsson 9 510 gr
 
Nya tag och flytt av grejor en bit bort på mitten av bryggan. Här blev det till att tackla upp ett par 3,5 meters spön som komplettering då det ibland kan vara riktigt surt på sträckan och då brukar det funka att plocka småmört och en och annan löja. 
Det visade sig också vara en riktig taktik. Hade till och med löjmäsk med idag och faktiskt var det en av få gånger som det gick att få fast löjan framför sig kortare stunder. 
Körde med 0.08 och en Feeling 3012 storlek 20 (röd) och det fungerade bra. När mina motståndare dröjde med att dra den där bruningen så var det bara att köra på. Fick någon bonusmört på 100 gram mellan varven. 
Slutade på 124 fisk. 
 
Resultat
A1: Björn Kajs 790 gr
A2: Claes Mattsson 240 gr
A3: Rolf Andersson 20 gr
A4: Kenneth Lilja 1 620 gr
 
Nu inväntar vi hösten för att avsluta årets klubbmästerskap.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0