Kamelrankingen för lördagens race....

Influensan har snyltat sig in i min kropp och är väl inte speciellt pigg. Det är jag ju aldrig i och för sig. 
Första DM-tävlingen imorgon i Smedjebacken men kommer troligen inte att åka såvida inte jag är rejält bättre imorgonbitti. Så det blir nog vila, trav och fotboll imorgon. Är ju inte helt fel det heller.
 
Min ranking ser ut så här. Kör bara A och B
V75-1
A: 10 
B: 6-5-2-1-9-8-7
Här tror jag rätt mycket på att min ensamma A-häst kommer längst ut i banan med grussprut under hovarna och blåser till dem till slut. Kommer att bli rally från början och det gynnar 10 Xanthis Amazing som är en spurtare av rang. 
 
V75-2
A: 3 
B: 1-2-11-12-8-6-9
Singel-A igen och den här gången på 3 Qamaro C.D och Kaj Widell. Stallskrik senast och nu nästintill bortglömd. Varför? Det är ju ungefär som jag skulle ge fan i att lira Grev-Nils som vinnare i ett vinrace för att han somnade senast.....Nej, det här är stänkaren som bara vinner
 
V75-3
A: 2
B: 9-5-4-8
Tja, vad ska man säga? Inte mycket att orda om och här krävs nog kvarka för att On Track Piraten ska förlora. Gå vidare.
 
V75-4
A: 6-1
B: 14-11-10-5
Kallblod och svårare att bena ut än att hitta min lugg. Tror ändå på nåt och då främst 6 Reiug som alltid håller farten in i mål. Men det gäller att hålla reda på alla åtta benen som han har ibland. Lite Sleipner över honom. Skriket blir på 1 Hallsta Vinnex så den streckas tidigt. Man ska ju också alltid strecka Tobbe Jansson på kallblod sägs det. Men ska det verkligen gå den här gången. 8 Grändens Lomma känns verkligen helt chanslös här.....meeeen.....större under har skett
 
V75-5
A: 2-3-1-7
B: 6-10-11-5-9-4
Goopen med tvåan ska visst försöka svara ut favoriten 3 Fossens Bonus. Då kan det bli ett öppet lopp. Har jagat 11 Ruby Trap som är i bra form. Den ska väl vara chanslös från det här läget och jag lägger ner den en bit i rankingen. 7 Indoor Voices har sett kanonfin ut på slutet och med Örjan som driver vet vi ju hur det brukar gå. 1 Emmett Brown såg jag senast och trodde den var borta efter galoppen. Kom tillbaks grymt bra och vann enkelt. Men startspår ett är det sämsta för hästen och risken för galopp är stor. Om inte är den med på målfotot. 
 
V75-6
A: 8-10
B: 3-6-1-12-11-5-4
10 Snyting måste få vinna snart och varför inte nu. Har gått bra varje gång och Sir Toby kanske vinner här. Men jag måste ha med 8 Pampalo som är en fin häst. Kasst läge förstås men den här är bra om den håller reda på stickorna. 
 
V75-7
A:11-14
B: 10-9-1-5-15
Här var det 11 Lonely Star som jag satte streck för direkt när jag såg startlistan. Helt enkelt en bra häst. 14 Takeaway har jag kämpat hårt med de senaste starterna och kommer definitivt att strecka den. Står bra inne nu och kanske bara brakvinner. Nämner också en storskräll i 5 Dacia Scoop. Pass upp. 
 
Lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0