Happy Easter

Tro på fan om man inte blev med påsklov så här en vecka i april. Hade ju varit ännu trevligare om man kunde få den här förkylningen att lämna härbärget. Den mängd snor som nu lämnat kroppen torde motsvara vikten av vilken ordinär hästkuk som helst. Vilket jag gissar, eftersom jag aldrig provvägt någon hästkuk, är en högst anmärkningsvärd vikt i snor. 
Att jag inte provvägt någon hästkuk beror mest på att jag är hästrädd. Annars hade jag givetvis haft bättre koll. 
 
Slängde oss iväg till det traditionsenliga Långfredagsnappet i Untorp som alltid fiskas på Hemsjön. Det här var 41:a året som tävlingen fiskades. Tror inte det är många tävlingar jag missat. Alltid kul att träffa mina gamla polare och konstatera att tiden står still. Unga pojkar still going strong. Hasse och Totte, äkta stackmoringar av rätt virke och med hjärtat på rätta stället.
Att jag spöade dem på fisket får de tåla :-)
 
 
Hemsjön bjöd på knallförhållande. Strålande sol så även min kära Helena blev nöjd och kunde steka huden några nyanser ytterligare :-) Tjock is och som ett golv att gå på. Härligt. 
Startade på högersidan ganska tidigt och fick fan ingenting. Lyckades knapra upp två småabborrar efter 30 min och tanken fanns ju där att det skulle bli som ifjol, totalfiasko. Men så sökte jag mig ut mittpå sjön där det ibland är lite fisk när det är en sen påsk och kallvatten börjat rinna in i sjön. Det var det nu också om inte i mängder. 
Fick 51 stycken som vägde 1560 gram och det räckte till seger före Micke Andersson som hade dryga 1,3 kg. Han hittade i fisk strax nedan mig ute på sjön. 
 
 Invägningen med Göran Björk som hållit i tävlingen alla år. Camilla sköter anteckningarna och Lille kollar hur mycket han fick ihop
Leaderboard
Lille kollar storlek Totte fick sig en ryggsäck till
Micke tänker inte sluta med fisket
 Hasse fick sig en ny tröja och kan byta ut 80-tals kollektionen
Nöjd segrare
Bossen över Hemsjön, Göran Björk
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0