Kraftlös

Varit sjuk i ett gäng dagar nu så orken är sämre än vad den vanligtvis är. Sinnet är som vanligt förmörkat. Det känns åtminstone bra. 
 
Naturligtvis blev det sjörekord på Hamrasjön i söndags. Ville verkligen vara med där men med den här kroppen och en förkylning i den så var det inte att tänka på förstås. Grymt fiske var det i alla fall. Får nog bli pimpling under påsklovet för att stilla lite av abstinensen. Man är ju lärare så påsklov sitter fint.
 
Begåvats med en böldjävel i ryggslutet. Jaja, i början på rövdiket då. Den gjorde entré som en ovanligt envis finnjävel. Var och blod var och varannan dag. Nu efter någon månad har den utvecklats till någon form av utväxt som fylls med var/blod hela tiden. Så lär väl försöka uppsöka någon läkare och visa upp röven. Känns som det skulle vara skönt att få den bortskuren. Är ju i alla fall på rätt sida så inga misstag ska väl kunna inträffa i fråga om att skära bort små utstickande objekt. 
 
Ikväll när jag skriver detta så brinner katedralen Notre Dame i Paris. Tragiskt. Orsaken är okänd ännu även om det ryktas smått om att det ska vara hantverkare som varit i farten. 
Fast några är ju självklart ute med orsaken. Vilka tror ni? Just det, de tvärsäkra Sverigevännerna förstås med Ingrid Carlqvist i spetsen. Jösses, den kärringen är ju rabiat galen. Hur fan kan hon ens bjudas in till poddar och andra plattformar för att sprida sina fantasier? 
Vilken orsak som presenteras? 
Muslimer förstås. Islam tar ju över förstår ni. Islamifiering. Sånt sagolikt trams. 
 
Fast vi har ju galna människor på närmare håll förstås. Igår skrev jag Gunnar Håkansson och benämnde honom som hatmånglare och bottennapp. Han är ju naturligtvis, i tillägg, galen också. 
Nu kanske någon undrar varför jag hakar upp mig på honom och några till. Ja, en sak är säker. Jag gullar inte med sådana där figurer som saluför sitt hat så tydligt. Det är tillräckligt många som gullar med sådana människor utan att jag ska göra det också. Sen vet jag ju att det finns några stolpskott som läser det här, länkar, tar skärmdumpar och ser till så de här jönsarna får reda på vad som skrivs. Det är bra. 
 
Nu är det läggdags. Ska jobba imorgon. Som vanligt folk. Om jag inte sväljer tungan och dör under nattens våndor. Men varför skulle man ha tur?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0