Påskhare

Då går vi in i påsken. Lite ledighet ska nog kunna vara nyttigt för en sargad själ. 
Startar upp med tävling i Untorp på långfredagen. Blir nog en sjundeplats, 452 gram, 2 grillade med bröd och lite hafsigt påslängd senap och pungsvett grande innan det är färdigt. 
I kortare ordalag. Som vanligt.
 
Besök hos doktorn idag. Fick sitta och vänta inne på undersökningsrummet. 
När han väl kom in så tänkte jag muntra upp stämningen lite så jag sa typ....
- Hej, Viktor. Du är en loser idag. 
- Jaså, vadå? sa han
- Du har ju fått det tvivelaktiga nöjet att skåda en gubbröv så här lagom till lunch. Känns kanske sådär
 
Han flinade i alla fall innan han böjde sig ner för att kolla in min rövböld. Det blev remiss in till kirurgen. 
 
Lyckades även att visa röven för sköterskan som visade in mig i undersökningsrummet. Var väl lite ivrig och fick för mig att hon var typ doktorn så fram med röven innan hon riktigt var med. 
 
- Det där kan du ta med läkaren som kommer strax, sa hon. 
 
Jaja, man kan inte lyckas jämt. 
 
Idag sprang jag på en av fiskevårdsgubbarna nere på byn. En av de värsta. Tänkte tanken att jag skulle skälla ner honom verbalt. Men märkte att han inte riktigt kvicknade till efter tacklingen så jag sket i det och smög iväg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0