Det går bra nu.....

Precis summerat ihop dagens trav. På V75 på min egen bong så skrapade jag ihop precis NOLL rätt! :-) Helt fantastiskt snett på det idag. Bolaget som jag ombesörjer var marginellt bättre med två rätt. 
 
*****
 
Fixat iordning pimpelgrejorna och var taggad att göra tävlingspremiär idag, lördag. Vaknade dock på fredagsmorgonen vid klockan 4 med ont i knät. När jag sen gick upp sextiden så kunde jag knappt gå. 
 
Har konstaterat att jag börjat gå sönder även när jag ligger still i en säng. Min kropp är gissningsvis uppbyggd av gips och uttjänta gummisnoddar. 
 
Blev naturligtvis inget fiske och får se om det blir ett läkarbesök till veckan. 
 
Nu missade man ju inget fiske av någon speciellt hög kvalitet som tur var. Laxen klämde i med dagens högsta vikt på 800 gram. Rätt överlägsen på det också :-) 7-8 cm is var väl heller inget som hade känts helt bekvämt heller. 
 
*****
 
Upptäckte ett nygammalt pimpelvatten i veckan som var. Åkte dit med några elever på ren chans. Hade inte fiskat där på säkert 30 år. Var gott om abborre på den tiden men sen har jag för mig att de gjorde om vattnet till någon sorts put and take. Som sedermera visade sig att inte funka så värst väl. Sen tänkte man inte mer på den pölen. 
Eleverna gick ut en kort stund efter lunch. Vi hade varit på Orsasjön på förmiddagen men där var det väldigt trögt. 
Jag satt kvar i bilen då några samtal för planering av Sportfiskemässan skulle göras. Såg dock att eleverna började veva nästa direkt. De fiskade en dryg timme och några hade 25-30 abborrar och ett gäng mörtar. Största abborren ca 300-350 gram. 
Blir en sväng dit till veckan och då blir det att utforska hela tjärnen. Kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0