Fotboll, komedi och idioter

Om ni inte sett serien "Älska mig" så är det möjligen läge att göra det.
 
Josefine Bornebusch är ett komiskt geni. 
 
***
 
Söndag och fotbollsdag. 
 
Börjar med Milan och hoppas de kan hålla i trenden och fortsatt vara obesegrade efter dagens match
 
Hört några experter uttala sig kring laget och vad de kan åstadkomma. Ingen tycks tro på att det kan bli ligaseger.
 
Märkligt, tycker jag. 
 
Ser Milan som en allvarlig utmanare om titeln den här säsongen.
 
Ge nya Tonali några matcher till. En av Italiens största talanger och kallas den nye Pirlo, inte helt utan anledningar. 
 
Zlatan en avgörande faktor givetvis. 
 
En backlinje som börjar se stabil ut. Gabbia har växt ut i frånvaron av skadade Romagnoli, som ändå är given när han är tillbaks. 
Franske Hernandez måste vara topptre i världen på sin position som vänsterback. 
Calabria på högerbacken har också vuxit väldigt mycket med mer speltid. 
 
Blir en intressant säsong. 
 
Senare ikväll är det dags för Kulusevski med Juventus. Han får starta igen som det låter och det är rätt stort. Blir kul att följa. 
 
***
 
Har börjat kunna andas vid måttlig ansträngning
 
Härlig med kondition som återvänder
 
***
 
Extremt tröttsamt med idioter som rapar "Jag har rätt till min åsikt och att tycka vad jag vill"
 
Att det på något vis samtidigt skulle innebära att de har rätt att slippa bli ifrågasatta. 
 
Idioti.
 
Det betyder det inte.
 
Ni blir ifrågasatta för att ni uttryckt saker som är värda att ifrågasätta. 
 
***
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0