The end.....

Hos optikern för koll av ögon
 
- Ögontrycket är riktigt bra
- Det låter bra
- Hur känns de linser du har idag?
- Är nog okey men har fått extremt sämre syn på nära håll, vet inte vad som hänt
- Vi ska kolla få se vad vi kan göra
- Hmm, gör det
- Linsstyrkan du har nu är för stark, vi ska prova att gå ner i styrka och då kommer du också se bättre på nära håll
- Men hur går det till? Menar du att jag plötsligt kan se bättre på långt håll?
 
- Japp, närsynthet har en tendens att bli bättre. På slutet
 
- Ok, allt kändes jättebra med positiva tendenser tills du sa " på slutet", hur ska jag tolka det?
 
Nervöst fnitter
 
Glädjer mig ändå åt att se bättre på nära håll just nu. 
 
Så här på slutet
 
***
 
Jäklar vad man gillar återföreningar
 
De senare årens bästa måste ju vara i den serien jag kollar nu
 
Negan + Lucille
 
Match made in heaven. 
 
***
 
Gjorde första metepasset för året i torsdags
 
Minusgrader på morgonen och halkigt på bryggan i Lillån
 
Körde lektion med årskurs 3 då de bara är tre stycken och en bussresa äntligen kunde göras på ett hyfsat säkert sätt. 
 
De fick fiska feeder och det nappade rätt friskt med mört och några abborrar. 
Själv riggade jag takeapart och koppade ut några få bollar på 11,5. 
Fick mört direkt men det lugnade ned sig ganska omgående. 
Strax därefter satt en brax på och fick syna håven, dryga kilot skulle jag tro. 
 
Blev ingen mer brax utan mest mört sedan. 
 
Kul ändå att få göra ett metepass. Det var på tiden. 
 
***
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0