Over the hill

Att arbeta och ha känslan av att något är övermäktigt är inte banalt
 
Sjukt hjärndödande är vad det är
 
Så mycket som måste göras och tiden rinner bara iväg i möte efter möte efter möte
 
Frustrerande
 
***
Provade på en tidig metesession i Storån härom dagen.
 
Nere där korna brukar vara, alltså den s k A-sträckan
 
Soligt väder, lite vatten i ån
 
Tänkte väl att man skulle kunna lura någon id eller liknande på feeder
 
Men det gick man bet på
 
Får nu några liter maggott till helgen så får se om jag gör den gode Hjärtström sällskap nere på Lillåbryggan. Lillån borde sköljt då även om det låg kvar bra mycket is i förrgår
Isen närmast bryggan är också den sidan som det tar längst tid för isen att försvinna. 
 
Ja, vi får se. Grejorna är iordning och tackel finns det gott om
 
***
 
Mästarnas mästare på SVT (eller det ack så hemska public service som diverse obildbara moderater och sverigedemokrater kallar det) är ett roligt program som vanligt. 
Kändes extra kul i år att få se Bengt Gustavsson från volleyboll-landslaget som härjade 1989 i EM på hemmaplan. 

Om jag minns rätt så försökte man se varenda match med det här gänget. 
Till råga på allt kommer man ännu ihåg flera av namnen
Håkan Björne, Janne Hedengård, Peter Tholse, Lasse Nilsson och P-A Sääf. 

Grymt roligt var det med volleyboll på den tiden. 
 
Efter det har jag aldrig sett någon volleybollmatch, har jag för mig. 
 
***
 
Ritat ihop en fiskeweekend för hugade gäster i helgen också
 
Ska filas och gnidas till lite så får vi se om det blir säljbart
 
Samarbete med ett boende i Fryksås
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0