Olle Jönsson

 
Det ska sägas. Jag har inte lyssnat på Olle jättemycket då dansband knappast legat mig mest varmt kring hjärtat. Men den här covern med hans röst berör mig. 
 
 
***
 
Sipprar livslust
 
Mörka dalgångar med ogenomtränglig växtlighet
 
Sparkar och slår, försöker
 
Arbete förtär, suktar fritid
 
Människor förtär
 
Letar
 
***
 
Kollar ohälsosamt mycket på fotboll
 
Milan mestadels och det ska sägas
 
Rafael Leao, vilken utveckling!
 
Men Zlatan måste tillbaks nu. 
 
Styra upp
 
Då kan det bli en bra vår
 
VM är på ingång, börjar 20 november. I Qatar. 

Fullständigt värdelöst förstås. 
 
Jag älskar fotboll och kommer säkert sitta där ändå. Det är ju ändå som det är nu. 
 
Världen skulle reagerat redan när VM-arrangemanget kom på tal. 
 
***
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0