Resultat Orsa Match Open 2024

 
Ja jäklar, vilken fiskehelg det blev i Lillån. Sällan har åns braxar varit i sådant slag. Vilket också resulterade i att viktrekordet i Lillån blev slaget med marginal av slutsegraren Andrzej Szubarczyk och skrevs till 48100 gram. Mycket bra fiskat av Andrzej som körde takeapart under söndagen. Han vann även sin sektion under lördagen då med enbart rullspöfiske. 

På lördagskvällen hade vi sedvanlig gemensam middag på Restaurang Gruvan i Mässbacken där en mycket god buffé serverades. Stort tack till Thomas som fixar käk åt oss. 
Mitt förslag framledes är att vi kommer att köra buffé på lördagskvällen. Kommer att kolla med Thomas så det är ok och hoppas att det är ok med er. Men det lät på de flesta att de var väldigt nöjda med käket :-D 

Vi lottade ut ett flertal priser där priserna var skänkta av Orsa Fiskecenter, Metebutiken( Roger Vestli) och Perra Larsson. Skänker ett stort tack för ert stöd. 

De som vann priser var 
1 Presentkort 2000 kronor OFC Markku Kalliokoski
2 Feederspö Tubertini Klas Jansson
3 Rulle Dust Tubertini Niklas Strengelsrud
4 Håvskaft 5,2 m plus håvnät Anders Thuresson
5 Keepnet 4 m Tubertini Nassa Finn Erik Lerdalen
6 Håv Sensas och stövelfodral Peter Lindh
 
Utlottningen av en fin flaska mörk rom vanns av Daniel Åslund. 
 
Stort tack till alla deltagare för att ni kommer och bidrar till god stämning :-) 

Bästa sambon, Helena, skötte kiosken med den äran. Precis som alltid. Så vi fick varm korv och färskbryggt kaffe. Stort tack!

En eloge till campingens Johan Ädel som fixar fram el och bord till oss varje år. Kanon, helt enkelt. 

Laxen, du är en klippa! Hjälpte mig med att anlägga en ny väg så Tommy Hjärtström slapp kravla över bryggkanten :-D 

Har jag glömt någon så ber jag om ursäkt, ni är alla inkluderade i min tacksamhet. 

Hittar ni några fel i resultaten så hör ni av er så fixar jag det.
 
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gTWsQuXZptGihJP0SpJdcR7BLZNIZAGL/edit?usp=sharing&ouid=116494679450727165010&rtpof=true&sd=true

Statistikbladet kommer att uppdateras inom kort

Så hoppas jag ni orkar läsa några ord ytterligare ;-) 

Det sägs att man ska smida medans järnet är varmt så ha ögonen öppna för jag kommer att öppna anmälningarna alldeles snart ;-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0